vineri, 19 martie 2010

Chifle pentru hamburgher




O reteta super pufoasa si gustoasa, pe care am imprumutat-o de la o prietena de pe bucataras pe care o cheama cccris, pentru ce-i multumesc frumos, reteta a suferit putine modificari, pentru ca ea are cuptor pentru paine special, dar eu am facut varianta pentru un cuptor obisnuit, si cred ca nu a iesit mai rau :)

Ingrediente:
ca masura folosim un pahar de 200 ml.
1 pahar lapte caldut
4 linguri unt topit
3 pahare faina
1,5 lingurita drojdie uscata
2 linguri rase zahar
1 lingurita rasa sare
1 ou pentru uns chiflele
1 lingura susan pentru presarat chiflele

Mod de preparare:
1. Amestecam laptele caldut cu untul topit, zaharul si drojdia pana se dizolva.
2. Intr-un castron, cernem faina amestecata cu sarea, pe mijloc formam o adancitura si turnam in ea laptele cu drojdia.
3. Amestecam cu un tel din mijloc spre marginile castronului pana optinem un aluat lipicios, mai adaugati daca e nevoie un pumn de faina, framantati aluatul pana fomati un bot de aluat elastic si moale.
4. Dupa ce ati optinut coca de aluat, o puneti intr-un bol incapator uns cu putin unt sau ulei, il acoperiti cu un prosop si-l lasati sa creasca intr-un loc caldut ferit de curenti ( in cazul meu eu pun intodeuna coca in cuptorul cu microunde preaincalzit un minut ) pentru 1 ora.
5. Dupa ce a trecut timpul in care coca a crescut, aluatul se inparte in 9 bucati de aceeasi marime si se pune iar la crescut intr-o tava tapetata cu hartie de copt si unsa cu putin ulei, repartizati bilutele de aluat la distanta intre ele.
6. Le puneti la crescut in cuptorul aragazului preaincalzit la temperatura minima in jur de 4 minute, le lasati in aragazul oprit pentru inca  ~25 de minute, pana isi dubleaza volumul.
7. Dupa ce au crescut frumos, le ungeti cu un ou batut cu putin lapte si le presarati cu susan, le dati in cuptor la temperatura maxima si ( pulverizat cu putina apa, asta pentru a forma o crusta rumana dar moale la suprafata ) in jur de 15~20 minute in functie de cuptor, le coaceti pana se rumenesc la suprafata.




Pofta buna !


10 comentarii:

Ghiocelul salbatic spunea...

Este vre-o gospodina pe aici care sa-mi gateasta asa bucate?

Diana spunea...

Anastasia, imi place floarea ta...pe aici asa se spune...

Anastasia spunea...

diana, ma bucur ca mi-ai apreciat lucrarea :) pup !

Anastasia spunea...

ghiocel , cine cauta gaseste, asa ca persevereaza, dar la fete nemaritate te rog frumos ca vine primavara cu hormoane :))))

Miha spunea...

Frumoasa floricica!

Anonim spunea...

cum am mai zis: superb de delicioasa! Si frumoasa.

maria mihalache spunea...

Foarte frumoasa Anastasia.
O zi buna!

Lucia spunea...

imi place mult blogul tau dar asa greu merge! super floare !

Unknown spunea...

Am incercat !!! Si a iesit ce.a mai gustoasa floricica. Multumesc !

Anastasia spunea...

Draga Marina, ma bucur ca ai ramas multumita de rezultat, pup si numai bine :) !!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Postări populare

Follow this Blog

Licenţa Creative Commons
Clipe dulci de Anastasia Gherjavschi este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la anastassiacafe.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://bagy2.blogspot.com/.
Televizoare - Un Butic!

No Copying Please!