duminică, 23 octombrie 2011

Clatite dantelate




Fiecare are o reteta preferata pentru clatite, o prezint pe cea folosita de mine in mod sigur de fiecare data cand vreau clatite, as spune ca e reteta cea mai reusita din cele incercate de mine pana acum si cea pe care n-am sa o schimb oricat mi-as dori sa fac acest lucru :)) !
Pentru 25 de clatite 
Ingrediente :
0,5 litri chefir
300 ml lapte
325 gr faina
2 oua de casa
2 linguri miere de albini sau zahar
1 pachetel zahar vanilat
1 lingurita de sare de mare nu chiar rasa de tot
1 lingurita  bicarbonat de sodiu
5 linguri ulei
Mod de preparare: 
Incalziti chefirul sa fie fierbinte ca un ceai care il puteti bea, incorporati in el zaharul, zaharul vanilat, sarea si  faina si o mixati cu un tel, trebuie sa rezulte o consistenta groasa ca o smantana de 30 % chiar mai mult, cand amestecati in ea sa simtiti ca compozitia opune rezistenta.

Adaugati bicarbonatul de sodiu, dupa amestecare veti observa imediat o reactie frumoasa si sanatoasa de crestere a aluatului, acum vine timpul si rolul principal al laptelui, opariti aluatul cu laptele care a fiert imediat si amestecati energic in compozitie ca sa-l incorporati repede sa nu apara cocoloase de aluat ( nu va speriati e foarte simplu, doar sa amestecati mai cu suflet ;) ).



Adaugati si uleiul, ouale si sunteti pregatiti pentru prajit clatitele, cel mai bine sa folositi pentru clatite o tigaie de fonta in care nu preajiti si parjoale sau peste :)) , eu am o tigaie pe care o folosesc doar la clatite ca sa nu prinda alte arome ametitoare in afara de vanilie :D .

Incalziti bine tigaia si o stropiti cu o pensula inmuiata in ulei, se prajesc la foc mijlociu, turnati in centrul tigaii cate un polonic din compozitie, rotind tigaia pana ce se acopera toata suprafata cu aluat.




Cand se aureste clatita pe margine o intoarceti si o prajiti inca 10 secunde.

Am umplut clatitele cu smantana si le-am servit cu dulceata de zmeura, ehhh....ce bune au fost, dar mai am cateva la ceai :P !

Pofta buna !

8 comentarii:

Din bucataria mea spunea...

Minunat arata!!!Mi-ai facut pofta si acus fac cateva:)Pupici si o zi minunata sa ai!

Anastasia spunea...

Asta era scopul meu sa fac pofta ;) sunt bune de tot mancare imediat,din tigaie in gura :)) asa-mi place !
Multumesc de vizita si sa ai spor la gatit, pupici dulci si o duminica frumoasa !

Unknown spunea...

ce bine arata .... si cu dulceata de zmeura ... ce pofta am in mine!

Anastasia spunea...

Andreea draga, sper sa incerci reteta si sa vii si cu rezultatul, ma bucur ca-ti plac o seara buna :-*

sarah spunea...

oare s-a nascut om caruia sa nu ii placa clatitele si sa nu saliveze cand vede poze cu asa minunatii?eu cred ca nu!
pupicei

In bucatarie la Sidy spunea...

Cat de bine arata "dantelatele" taleeeee !
Ai dreptate: fiecare gospodina cu reteta ei de clatite...dar astea cu smantana si gem de zmeura, ma fac sa te intreb daca mai ai vre-una si pentru mine ???
Te tzuc Anastasia !

mienuk spunea...

bine ca nu mai sunt gravida ... te mancam cu tot cu blog :)

Anastasia spunea...

Va multumesc din suflet fetelor,Sidy Sara, Ana dragele mele, multumesc mult si ma bucur ca v-au placut sper sa le incercati intr-o zi, am fost mult timp in cautarea unei retete perfecte de clatite si cred ca m-am oprit la asta pentru ca mi-a placut mult de tot :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Postări populare

Follow this Blog

Licenţa Creative Commons
Clipe dulci de Anastasia Gherjavschi este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la anastassiacafe.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://bagy2.blogspot.com/.
Televizoare - Un Butic!

No Copying Please!